یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

در کنفرانس بارسلون اتفاق افتاد؛

جایزه‌ رهبری دولتی انجمن GSMA به افغانستان رسید

GSMA

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰:۰۰


انجمن جی‌اس‌ام (GSMA) جایزه سالیانه ‌و معتبر رهبری دولتی در صنعت ارتباطات سیار را به امیرزای سنگین، وزیر ارتباطات و فناوری افغانستان اعطا کرد. این جایزه به پاس دستاوردهای مهم دولت افغانستان در گسترش ارتباطات سیار افغانستان به دولت این کشور اعطا شده است.

وایمکس نیوز - دولت افغانستان طی ده سال کشوری فاقد زیرساخت تلفن همراه را به جایی رسانده است که اکنون 80 درصد جمعیت کشور تحت پوشش هستند. دولت افغانستان به چهار بهره‌بردار مجوز داده است و محیط مناسبی برای شکل‌گیری رقابت سالم و شفاف و دسترس‌پذیری ارزان و گسترده فراهم آورده است.

دولت افغانستان با پیشبرد این تحول، اقتصاد این کشور را بالنده کرد و اکنون بیش از  50 هزار نقر به طور مستقیم در صنعت ارتباطات سیار مشغول به کار هستند و 12 درصد کل درآمد دولت را این بخش تامین می‌کند.

این جایزه در هم‌اندیشی ارتباطات سیار دولت‌ها اعطا شد. در این هم‌اندیشی سالانه و یک روزه که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد بیش از 350 نماینده از دولت‌ها و سازمان‌های تنظیم مقررات سراسر جهان حضور داشتند که راجع به مسائل خاص تنظیم مقررات در ارتباطات سیار بحث کردند. این هم‌اندیشی رویدادی کلیدی در برنامه وزارتی GSMA است که هر سال در بارسلون برگزار می‌شود.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو